Tredje teamryttaren


Idag var det mammas tur att sitta upp. Premiärtur! Vi är ju tre i Team Obbe och hon var den enda som ännu inte hunnit testa nya sadeln. Tyvärr var fotografen inte vän med skymningsljuset (och mamma tyckte det var lite pinsamt att bli förevigad iklädd palestinasjal, trots sin bakgrund som proggare..)
Ridningen gick som tur var bättre än modellandet och det blev långrundan i skritt och trav, väldigt svettigt för mig trots 15 minusgrader. Jogga i full vinterutstyrsel är bra motion!

Funderar på om vi ändå ska börja ge foderjäst, det ska ju vara bra för tarmfloran och efter att ha läst den här artikeln känner jag att det kanska kunde vara en bra idé: http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/aldre-hast-mer-kanslig-for-infektioner.htm

Maria

Kommentarer
Postat av: Caisa

Du får härmed ansvaret som foderrådgivare. Det innebär ett stort ansvar - men du skall belönas rikligt..=) Fin mamma på fin häst!

2012-01-29 @ 21:33:26
URL: http://farbrororbison.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror att jag ska fråga Bella om jag får rida Zita. Blir så sugen då jag ser Inger på hästryggen: Kul att läsa/kram Gun-Britt

2012-01-30 @ 22:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0