Pensionärsjäveln

Idag har farbror haft vilodag. Jag skulle kvällsfodra och tänkte passa på att ge honom kraftfodret då, men hade inte lagt det i blöt så jag svängde förbi stallet på väg ut till mamma och pappa och fixade med det. Lite missnöjd såg han ut - mat ska serveras omedelbums i Obbes värld. Tänkte inte mer på det utan åkte vidare.
Pratade med MariaE senare och då visade det sig att farbror minsann känt sig mer förbigången än jag kunnat tro.. När hon tagit in QE för pyssel och lämnat honom kvar hade han helt sonika mejat ner grinden i hagen - bli bortglömd ännu en gång var tydligen inte aktuellt =)
Nåväl, hoplappad grind och snälla hästar i hagen när jag kom dit till kvällen. Våra hästar är så roliga. Oavsett hur mycket hö de har kvar i höhäcken står de och väntar på maten när de andra får, de blir inte nöjda förrän de också fått hö ur påse =)
Obbe fick sin mat och en varmare täcke, ikväll visade termometern utanför stallet -14 men imorgon har de lovat soligt och fint. Hoppas, hoppas..

Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0