Morgonjour

Min tur att ha morgonjouren idag. Fick MariaE med mig som hjälp, det är ju lite mer att göra nu när det ska bytas hästar  i stallet på morgonen.
I vanliga fall är det 1 eller 2 hästar som ska ut och så får alla mat i hagen men nu står 6 st inne på natten, de ska täckas, släppas ut och så ska det mockas innan de 4 som sovit ute ska in, få kraftfoder, täcken ska hängas upp och så är det rast och vila. Alla hästar får nytt vatten i hagen och mer hö om de skulle råka ha slut av den varan nu när de har fri tillgång.
Går ändå ganska fort - särskilt när man jämför med att ha jour på klubben.. =)
I natt har det varit -32 i Ersnäs så förhoppningsvis börjar det bli lite varmare nu. (Tänk det trodde jag aldrig jag skulle säga när det är kallare än 30, men förra natten hade termometern i Ersnäs som kallast visat -40...Brrr!)

Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0