Galopp!

Eftermiddagen undervisnings-/praktikledigt för inläsning=stallet och ridtur i dagsljus. Yeay!
Äntligen dessutom humana grader på termometern så vi fick en riktigt mysig tur.
Tyckte prinsen kändes lite loj när vi skrittade iväg så jag bestämde att det skulle bli en stillsam liten sväng men när vi kom upp till skogen hände det nåt.. Antar att han kanske bara är lite less på samma gamla runda för när vi kom in bland träden var det riktigt schvung i stegen och tugg på bettet. Vi travade lite och sen kunde jag inte låta bli - det blev lite tjuvgalopp idag! Galopperade exakt 10 språng så det blir väl bara en sisådär 30-35 meter men det var lite häftigt faktiskt, inte minst hur förvånad han kändes när jag la till galoppskänkeln.. Sen blev det skrittpromenad hem efter dagens relativt sett "hårda" pass.
Mockade hagen, körde ut två kärror hö och kände mig lite så där pysslig och duktig. Han fick tillbaks sin tjej i hagen igår så jag tror det är en ganska nöjd kille som myser i julkrubban just nu..

Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0