Fina dagar i solen

Vilken dag vi hade igår jag och farbror!
Fick med oss MariaE och HM ut i skogen och rackars så skoj det var för prinsen. Lite stillsam galopp på vägen bort, men på hemvägen blev han helt plötsligt olydig ponny och ville inte alls nöja sig med en liten galopp. Försökte blidka mig genom att göra lite fina galoppombyten istället för att sakta av när jag skulle bromsa, till slut galopperade han på stället med halsen på sned bara för att slippa sakta ner - sötnöten! Svettigt för både honom om mig eftersom jag alltid promenerar sista kilometern (eller två) och han har extremt mycket päls (och dålig kondis..)
Systeryster är sjuk så jag fick även fredagen på min lott, lyckliga jag är helt ledig idag. Yeey! Idag har vi haft vilodag, promenerade med ett gäng andra hästar ungefär en timme och sen blev det bara mys i solen. Just nu har de i princip fri tillgång på hö våra "pensionärer" så det är bara att köra ut hö bäst man hinner =)

Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0